Második műszak a különóra
Mit tehetünk gondos szülőként, ha azt tapasztaljuk, hogy az iskolás gyermekünknek több segítségre van szüksége? Azt látjuk, lemaradt, gondja van a tanulással, vagy a tanító néni hívja fel a figyelmünket az otthoni gyakorlásra.
Egyik lehetőség a különóra, a korrepetálás magántanárral azért, hogy behozzuk a hátrányokat. Ez egy második műszak, a plusz tanulás hetente 1 vagy 2 alkalommal a suli után.
De ezzel biztosan orvosoljuk a problémát?
Igen, ha
- örömmel megy a külön órákra.
- célzottan azt tanulja, gyakorolja, ami eddig nehezen ment és végre meg is érti a tananyagot.
Nem, mert
- a különóra ellenére az otthoni közös tanulásra is időt kell szánnunk. A heti 1 – 2 alkalom segíthet a felzárkóztatásban a különóra, viszont nem azonnal oldja meg a problémát.
- a gyermek szabadideje megrövidül, s ez a kedvét szegheti.
Ha nincs lehetőségünk különórára, akkor hogyan okoskodjunk, hogy mindannyian jól jöjjünk ki az adott helyzetből?
Régebben mi is jártunk hasonló cipőben. Munka és suli után igazán nehéz volt beütemezni a rendszeres gyakorlást, amikor fáradtan értünk haza.
Azt szeretnénk, hogy rémálom helyett pozitív élmény legyen az otthoni tanulás.
Ehhez néhány TIPP
- Soha ne bújjunk a tanító jelmezébe!
- Legyünk gyermekünkkel belátóak, támogassuk őt!
- Csináljuk másképpen!
Játékos tevékenységgel segítsük a megtapasztalást, a megértést. Így egyre több jó, pozitív élmény társul a tanuláshoz.
- A tanulás helyett mondjunk mást!
- Gyere, játszunk egy kicsit a betűkkel!
- Kérlek, mutasd meg a hang helyét!
- Játsszunk egy kicsit a hangokkal, betűkkel, hogy holnap jól menjen a suliban!
- Kérlek, magyarázd el nekem a szótagolást, mert én már elfelejtettem!
- Olvassunk változatosan! (viccesen, szomorúan, mérgesen, vidáman)
- Játszva gyakorolni az iskolára utaló dolgok nélkül!
Ismerd meg játékos módszerünket, mellyel mi jókedvűen segítettünk rá az első osztályos tananyagra!
A saját készítésű játékunknak nagy hasznát vettük az első két évben.
A „hallom – látom – csinálom” egysége megvalósul az eszköz használatával, így a játszva tanulás motiválja a gyermeket. Szinte észrevétlenül segítjük a gyermek haladását.
Közben nevessünk nagyokat! Hozzáállásunk döntő.
Ezek a közös, játékos tevékenységek is jó szokásunkká válhatnak, beilleszthetjük a heti vagy napirendünkbe. Sőt, kiváló alkalom lehet a pozitív élmények átélésére!
Szóval, kövess minket, ismerd meg komplex eszközünket a hangok és betűk tanulásához!