Rásegíteni a sulira?

Igen!

A gyermekünk fejlődése függ tőlünk, a gyermek képességeitől és nem utolsó sorban az iskolától, vagyis a tanító nénitől.

Természetes, hogy nem rendelkezünk azzal a módszertani eszköztárral, mint a pedagógus, mégis érdemes tudnunk, mit, hogyan és mikor gyakoroljunk.

Az iskolában a hangok képzésének megfigyelése, tiszta ejtésük, majd a hangok összevonása (később a betűk összeolvasása), a szavaknak hangokra bontása már az első hetek hangsúlyos tevékenysége.

A gyermek számára mindez nem tűnik tanulásnak. Hiszen óriási tudásvággyal lép az iskolába, azonnal olvasni és írni akar. Előfordul, hogy türelmetlen, kissé csalódik.

Az érdeklődő gyermek egy-egy szóképet felismer, lehet, tudja a képet és a szót azonosítani.

Ha mindez játékos tevékenység közben történik, akkor az érdeklődés szinten tartásán túl az emlékezetében rögzülő szavak (szóképek) a későbbiekben segíti a betűk tanulását.

S azt az örömérzést kelti benne, hogy ő már tud olvasni.

A hetek teltével előkerülnek az iskolában a hívóképek, melyekről a hangok majd a betűk származtatása történik.

A betűtanulást előkészítésekor elsőrendű feladatunk a hangok tiszta ejtésének elérése. Ezt otthon is tudjuk játékos hangutánzással gyakorolni.

Játékos utánzással:  

A magánhangzók ejtése könnyebb, szépen lehet artikulálni.

Ó  —   csodálkozunk  

Á   —   legyintünk

Ú   —   de nehéz

A mássalhangzók kiejtésére nagyon kell ügyelni, nincs mellette kísérőhang!

J —  jajgatunk

C   — hívjuk a cicát

D   — dobolás 

M   — morog a maci  

Cs   — csepeg a csap

Sz   —  sziszeg a kígyó

Z   —   zümmög a méhecske

Zs   — darázs duruzsol 

R   — repülő hangja

F   —  a macska fúj a kutyára 

S   —  süvít a szél

 

A magánhangzókat és a mássalhangzókat is a hívóképek nevének első hangjából választjuk le.

A Hangkaptató játékos fejlesztő eszközünk segítség már a hangoztatás időszakában.

A magyar ábécére kidolgozott játék, melyben 38 betű hangjával foglalkozhatsz.

Kinek ajánljuk ezt a játékcsomagot?

Mindenkinek, aki játékos formában szeretne tanulni.

  • Nagycsoportos óvodásoknak, akik érdeklődnek a betűk iránt.
  • Első osztályosoknak a betűtanulás során.
  • Olvasási nehézségekkel küzdő alsó tagozatos gyermekeknek.

A gyermek aktuális fejlettségi szintjének és érdeklődésének megfelelően     játékosan kezdhetünk hozzá a gyakorláshoz, a képességfejlesztéshez.

Többféle játékmódra van lehetőség.

Átgondolt, részletes útmutatót, segítséget adunk, hogy még gördülékenyebben sikerüljön játszva gyakorolni.

További információ a játékról >>>>