Játékra fel!

Miért a játék a legnagyszerűbb módszer a fejlesztéshez?

  • minőségi együtt töltött idő
  • élmény

A készségek, képességek fejlesztésén túl hat a gyermek képzelőerejére, formálható általa az értelmi, érzelmi, szociális fejlődés és a kommunikáció.

Támogatja a személyiség harmonikus fejlődését. Örömforrás és nem utolsósorban oldja a feszültséget.

Akár iskolában vagy otthon éljünk a játék adta lehetőségekkel! A játékok közt válogathatunk, és közösen ötletelhetünk, formálhatjuk, kreatívan tovább is gondolhatjuk kedvünk szerint.

 

Huh, valami változott!

A játékban csak kis képeket használunk. Egymás mellé rakunk /kezdetben  kevesebbet / 5-6 képet. „Lefotózzuk” játékiból, vagyis jól megjegyezzük. Amíg az egyik játékos változtat kedve szerint a képek helyzetén, addig a többiek becsukják a szemüket. Ha elkészült, a többieknek el kell mondaniuk, hogy mi változott meg.

Memóriajáték  

A szabály nagyon egyszerű. Párban vagy 3-4-en is játszhatjuk. A kártyákat /lapokat/ összekeverjük, lefordítva 6 x 4 –es téglalap formában elrendezzük.

Az első játékos felvesz két kártyát, megnevezi vagy elolvassa. Ha a kis képeket és a szótagolt formában írt szavakat párosítjuk, akkor a játék közben az olvasást is gyakoroljuk észrevétlenül.

Ha különböző, akkor visszateszi arra a helye, ahol volt eredetileg. Ha megegyeznek, párt alkot a két kártya, akkor maga elé teszi, majd újra emel két lapot. Mindezt addig teheti, amíg nem hibázik. Az a nyertes, aki több párt gyűjtött.

Papagáj játék   

Látott képek, tárgyak nevének visszamondása. Kirakunk kis képeket. Eltakarjuk, majd emlékezetből kell elmondani.

Csak hallott nevek, szavak megjegyzése a feladat, majd ugyanabban a sorrendben kell megismételni.

*A kép és szósorokat nehezíthetjük úgy, hogy 1-1 elemmel bővítjük a sort.

 

Mondd a kedvenc ….!  

Körben ülünk, és a kezdő játékos megmondja a kedvenc gyümölcsét. A tőle jobbra ülő megismétli a gyümölcsnevet és ő is megmondja a kedvencét. A következő játékos megismétli az előző két gyümölcsnevet és ő is mond hozzá

egy gyümölcsnevet. Addig folytatjuk, amíg körbe értünk. Szabály: ugyanazt a gyümölcsöt nem lehet mondani.

Erről jut eszembe…!  

1.

Mondunk egy szót, vagy húzunk egy kártyát/ képet.  A másik játékosnak fel kell sorolnia azokat a szavakat, ami erről eszébe jut. pl. úszógumi: vakáció, nyár, meleg, strand, úszás, vízpart, stb.

Ezután fordítva játsszuk, szerepet cserélünk.

Versenyezhetünk, kinek hány szó jut eszébe.

2.

Egy képről állításokat fogalmazunk meg úgy, hogy azt bővítjük egy-egy szóval.

Nagyon vicces játék lehet, csak a képzelet szab határt. Nem kell valós mondatokat fűzni, jókat lehet nevetni rajta.

Addig bővítjük a mondatot felváltva tetszés szerint, ameddig van ötletünk.

pl.

A kakas kukorékol.

A kakas hajnalban kukorékol.

A kakas hajnalban hangosan kukorékol.

A kakas az udvaron hajnalban hangosan kukorékol.

 

A kakas kapirgál.

A kakas kapirgál a szemétdombon.

A kakas a szemétdombon egy krajcárt kapirgált.

A kakas a szemétdombon egy gyémánt félkrajcárt kapirgált.

A gazdasszony szorgalmas kakasa a szemétdombon egy gyémánt félkrajcárt kapirgált.

 

Szeretnél több információt a Hangkaptató játékos eszközünkről? Szívesen kipróbálnátok a gyermekeddel?

 

ITT tudod kérni a próbajátékot az űrlap kitöltése után.

 

Követés